لینک دریافت خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word قابل ویرایش پرینت
تعداد صفحات: 15
اشنایی سبک هنری امپرسیونیسم - Impressionism
دریافتگری امپرسیونیسم شیوه هنری گروه بزرگی نگارگران ازاداندیش نواور فرانسه نیمه دوم سده نوزدهم بزودی جهانگیر شد. شیوه مبتنی نشان دادن دریافت برداشت مستقیم هنرمند دیدههای زودگذر کار بردن لخته رنگهای تجزیه شده تابناک نمایش لرزشهای نور خورشید. روش اصول مکتبی طراحی دقیق سایه روشن کاری ژرفانمایی (پرسپکتیو) فنی ترکیب بندی متعادل معمارانه رعایت نمیشود.
شیوه دریافتگری عنوان انجمنی خصوصی سوی گروهی هنرمندان ساکن پاریس اغاز انجمن سال۱۸۷۴ نمایش همگانی اثار خود پرداخت. نام جنبش نام یک نقاشی کلود مونه نام دریافتی طلوع افتاب (به فرانسوی: Impression, soleil levant) گرفته شدهاست. نام امپرسیونیسم نقادی نام لویی لروی یک نقد هجوامیز ساخت. دریافتگری همچنین نام نهضتی موسیقی است.
در سبک نقاشان ضربات «شکسته» کوتاه قلم مو اغشته رنگهای خالص نامخلوط جای ترکیبهای ظریف رنگها استفاده میکنند. مثلا، جای ترکیب رنگهای ابی زرد تولید سبز انها دو رنگ ابی زرد مخلوط نشده بروی بوم قرار میدهند رنگها «حس» رنگ سبز نظر بیننده وجود بیاورد. انها نقاشی صحنههای زندگی مدرن عوض جزئیات، تاثیرات کلی واضح نشان میدهند.
ادگار دگا
پیشینه
دراخرین دهههای قرن ۱۹ میلادی (بین سالهای ۱۸۷۰-۱۸۸۰) حرکتی نقاشی اغاز اساس مبتنی نور (به عنوان مادر رنگها) شکل گرفت زودی هنرهای دیگر نظیر موسیقی، مجسمه سازی و... تحت تاثیر قرار داد.
ویژگی ها
موسسان مکتب هدف نقض هنر رسمی نیرو گرفتند. انها ارائه اشکال خطوط محیطی واضح سربازدند روال رنگ امیزی پیروی عرف طبیعت سرپیچی کردند. استفاده رنگهای خالص شفاف ضرب قلمهای مستقل حدی سریع ویژگیهای بارز اثار نقاش امپرسیونیست است.
تئوری رسمی انها اصل نهاده شده رنگها جای انکه جعبه رنگ ترکیب شوند باید طور خالص پرده نقاشی ریخته شوند. هنرمندان تصویر دراوردن پیکره ادمی نحوی پذیرفتنی باورپذیر دیرباز مشکلترین بخش هنر نقاشی بیتوجه بودند گویی میلی کوشش خصوص نداشتند، نمیخواستند یک فضای قابل قبول ایجاد کنند ارزش نام هنر داشته باشد.
کلود مونه
سالشمار امپرسیونیسم
۱۸۵۸ کلود مونه زمان تنها ۱۵ سال داشت کمک یوگن بودین تاثیر نور مناظر طبیعت درک کرد. مونه بعدها عنوان یکی بزرگترین هنرمندان سبک شناخته شد.
۱۸۶۳ رد اثار امپرسیونیستهای جوان نمایش اثار تالار مردودین (تالار عدم پذیرش). برحه میتوان اغاز جدی امپرسیونیسم دانست.
۱۸۶۶ تالار مردودین (تالار عدم پذیرش) سال میزبان اثاری ادگار دگا، فردریک بازیل، برشا موریسون الفرد سیسیلی شد.
۱۸۷۰ جنگ سال ۱۸۷۰ - جنگ موجب جدایی موسسان گردید.
فردریک بازیل درجنگ کشته شد، اگوست رنوار مجروح شد، ادگار دگا داوطلب جنگ شد، پل سزان پروئنس پناه گرفت، کامی پیسارو، کلود مونه الفرد سیسلی لندن رفتند.
۱۸۷۳ دوراند روئل (حامی مالی امپرسیونیستها) خود قادر فروش اثار امپرسیونیسم اینده ندید بنابراین سال ۱۸۷۳ مجبور خرید خود متوقف نماید.
۱۸۷۴ سال انها اثار خود نادار، جایی اثارشان ارائه کردند ولی عدم پذیرش تالار مواجه شدند، معرض نمایش گذاردند.
۱۸۷۶ پل سزان حاضر نشد نمایشگاه دوم نادار شرکت کند، نمایشگاه ۷۴ اثر ادگار دگا همچنین اثاری برت موریست نمایش امد.
۱۸۷۹ حضور برث موریست نمایشگاه سال ۱۸۷۹ بیانگر پاشیدگی گروه شد. اگوست رنوار ترجیح داد اثار خود تالار رسمی بفرستد.
۱۸۸۰-۸۱ دگا پیسارو کوشید اتحاد گروه حفظ نماید اما تلاشهای وی باشکست مواجه زیرا مونه، سیسیلی اگوست رنوار نمایشگاه پنجم دراوریل سال ۱۸۸۰ افتتاح حضور پیدا نکردند وجود اثار هنری گاگویین اولین بار نمایشگاه معرض نمایش گذاشته شد. سال ۱۸۸۱ برخی امپرسیونیستها جمله پیسارو، دگا، گایلومین، برت موریست نادار برگشتند.
۱۸۹۴ سال (۱۸۹۴) ۲۹ اثر هنری میان ۶۵ اثر اهداء شده توسط کایبوت موزه لوگزامبورگ عدم پذیرش مواجه شدند.
۱۹۰۳ کامی پیسارو پدر امپرسیونیسم سال ۱۹۰۳ چشم جهان فرو بست.
همه مردم اعتقاد بودند جنبش مهمترین تحول هنری قرن شمار میرود همه اعضاء گروه او جزء بهترین نقاشان شمار میروند. امپرسیونیستها علاوه تاثیر عمیقی فرانسه داشتند دیگر کشورها ویژه المان، کره، همچنین بلژیک دیگر نقاط اروپا تاثیر سزایی داشت.
در بهار 1874 گروهی هنرمندان فرانسوی تحت نام انجمن هنرمندان گمنام، متشکل نقاشان مجسمه سازان حکاکان و... گرد امدند یک استودیوی عکاسی( اتلیه نادار) نمایش اثارشان اجاره کردند معرض دید عموم گذاشتند. کار شدید خصمانه واکنش هنگام دنیای هنری پاریس مواجه بودند برانگیختند. طی سده نوزده میلادی رابطه بین جامعه هنرمند طور روز افزونی تصنعی اینکه سرانجام همین نمایشگاه اثار امپرسیونیست نقطه گسست خود رسید. امپرسیونیسم حقیقتا نخستین مهمترین جنبش مدرن هنری سده نوزدهم محسوب شود. امپرسیونیسم لغت معنای دریافتگری، دریافت انی، دریافت حسی است.امپرسیونیسم مکتبی برنامه اصول معین نبود، بلکه تشکل ازادانه هنرمندانی سبب برخی نظرات مشترک منظور عرضه مستقل اثارشان کنار قرار گرفتند.امپرسیونیسم صرفا یک سبک نقاشی نبود بلکه یک رویکرد نوین هنر زندگی بود. اثار نقاشی امپرسیونیست ثبت تغییرات گذرا ناپایدار طبیعت بود. نخستین هسته جنبش توسط مونه، رنوار، سیسلی پیسارو وجه اشتراکشان گسست اموزش رسمی فرهنگستانی بود. هنرمندان ابتدا نام خود "انجمن هنرمندان نقاش مجسمه ساز گراور گمنام" گذاشتند. اما بعدا نام یکی تابلوهای مونه نام امپرسیون طلوع افتاب منتقد جوان لوئیس لروی(لویی لروا) واداشت مجله charivari( شاری واری) کل گروه امپرسیونیست نام نهد نام لحنی تمسخر امیز ابداع شده بود، بعدا سوی خود هنرمندان گروه عنوان گواهی حداقل یکی جنبه برجسته اهداف انان پذیرفته شد.