سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

تحقیق نشرات فقه اسلامی


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 23 صفحه


 قسمتی متن : 

 

نکاح دراسلام

رمضان المبارک 1426 هجری قمری

میزان 1384 هجری شمسی

اکتوبر 2005 مسیحی

بنام خدای بخشاینده مهربان

ان خدائی زن لباس مرد مردرا لباس زن افرید

پیشگفتار

رساله یی اختیار شما خواننده عزیز قرار دارد خواهش برادر نهایت ارجمند گرامی ام محمد فرهاد کاظمی رشته تحریر درامد.

این رساله نه تنها ثمره مطالعات اسلامی اینجانب بلکه ثمره پانزده سال تجربه عقد نکاح برادارن خواهران مسلمان اعم کشور خودم همچنان ایران مصر زبان فارسی/ دری انگلیسی میباشد. قابل یاداوری میدانم اینکه نکاح خط من عقد یک برادر ایرانی ترتیب کرده بودم بسیار مطالب نکاح نامه مروج گنجانیده نشده، درج کرده بودم، قونسلگری ایران واشنگتن مهر تصدیق زد نکاح دو جوان رسمیت شناخت.

 این رساله کوچک طور مختصر اجرای عقد زندگانی امروز مخصوصا غرب مد نظر گرفته نه همه احکام فقه نکاح امده است. طور مثال نکاح صغیرو صغیره جهانی زندگی داریم جنبه عملی ندارد. اما بیان یاد اوری مطالب نوشتار خوانید زندگی امروز نهایت ضروری زیرا ما درهر جا باشیم یک قرن نو ساخت بافت اجتماعی نو زندگی داریم.

 در طول مدت من چند مطلب اموختم: اول اینکه مجلس نکاح بهترین محل تبلیغ اسلام جامعه غرب، مخصوصا جوانان ما درین دیار بزرگ شده اند. ازین لحاظ، چنانچه علمای کرام گفته اند " اختلف الاحکام بالاختلاف الزمان" یعنی احکام نظر شرایط زمان تفاوت کند، همیشه کوشش عمل امد ه مسایل حقوقی روابط زن مرد بیان نکاح شروع عبارت عام فهم تشریح شود. دوم مسایل روز زندگی عصر حاضر مطرح محفل نکاح حاشیه عقد نکاح بمنظور رهنمائی بیشتر توضیح حقوق ذکر کرده ام. طور مثال وقت ایجاب قبول شوهر پیشنهاد کرده ام محیط غرب بیمهء صحت نفقه شامل است. سوم تشریح حقوق زن مرد بدون اینکه نص قران پاک احادیث معتبر رسول کریم (ص) خارج شده باشم نکاح مطرح کرده ام. طور مثال احترامی زن wife abuse توهین اهانت زن اسلام روا نیست عین زمان مقررات ازدواج ایالات متحده امریکا خلاف قانون خانوادگی نا فرمانی شوهر مومن عواقب حقوقی انرا هنگام عقد نکاح توضیح داده ام. همه نو اوری باعث مسلمانانی اسلام واقعا دوست دارند ارزو دارند اسلام شکلی معرفی شود جوابگوی نیازمندی عصر حاضر باشد من نه تنها ایالت کلیفورنیا بلکه ایالات دیگر امریکا کشور اروپا کانادا دعوت کردند افتخار عقد نوردیده شانرا داشته باشم بدین وسیله همه برادران خواهران بنده افتخار بخشیدند انهایکه خدمات من پشتیبانی کردند صمیمانه تشکر میکنم. استادان گرانپایه کشورم جناب دکتور عبدالستار سیرت جناب دکتور روان فرهادی من افتخار بخشیدند رساله نظراندازی کردند نظرات سودمند شان مرا مستفید ساختند، قلبا سپاسگزارم. برادر ارجمندم محمد فرهاد کاظمی نه تنها مرا تشویق نوشتن رساله نمودند بلکه مصارف چاپ اول انرا عهده دار شدند سپاس فراوان کنم. خداوند اجر عمل خیر برادر ما خودش خانواده اش عنایت فرماید. برادربی نهایت گرانقدرم استاد فضل غنی مجددی افتخار چاپ نسخه اول رساله مجله فقه من دادند همیشه روز اول اشنائی من کارم تشویق کرده اند ابراز امتنان سپاس نمایم. بالاخره برادر نهایت عزیزم حاجی محمد شریف یاسین اوان جوانی باهم دوست هستیم اخوت فرهنگ دین مبین اسلام دوستی عالم هجرت تقویه کرد ابراز شکران زیاد نمایم اینکه چاپ رساله نیویارک مطالعه افغانان مقیم نیویارک عهده دار شده اند. ازینکه راه تبلیغ دین کمک میکند خداوند خودش خانواده عزیزش اجر دارین نصیب گرداند.

 امید وارم رساله کوچک جوابگوی نیازمندی معنوی عقیدتی جوانان ما عالم هجرت باشد دعا کنم عده جوانان ما ازین سنت خجسته حضرت رسول اکرم (ص) یعنی نکاح پیروی میکنند، زندگی سعادتمند داشته باشند بتوانند چناچه اسلام حکم میکند خانواده مسلمان بار بیاورند.

 

دکتور محمد فرید یونس

رمضان المبارک 1426 هجری قمری

میزان 1384 هجری شمسی

اکتوبر 2005 مسیحی

بی پاینت، کلیفورنیا، ایالات متحده امریکا

 

به نام خدائی مرد زن نفس واحد افرید

نکاح نکح گرفته شده عقد معنی میدهد. نگاه شرع اسلام سنت رسول کریم (ص) باشد چناچه "احیاء علوم الدین" اثر گرانبهای محمد حامد غزالی طوسی میخوانیم: پیغامبر (ص) فرمود " نکاح سنت من است، پس هر مرا دوست دارد باید سنت من بود" باز فرمود " هر سنت من بگرداند من نیست، سنت من نکاح است، پس هر مرا دوست دارد باید سنت من رود" یعنی نکاح کند. حدیث دیگر ان، حضرت (ص) همین کتاب میخوانیم "هر توانگر دادن مهر قادر است، باید نکاح کند"

از نگاه قانون مدنی اسلام نکاح یک عقد فاضل اجتماعی مگر مانند مسیحیت یک پیمان مقدس نیست. خاطری عقد فاضل نص قران روش سید المرسلین (ص) پیروی میشود. عقد اجتماعی زن مرد داخل یک قرارداد اجتماعی میشوند مقابل مسوولیت دو طرفه دارند. پس مجلس نکاح یک مجلس بسیار فضلیت باید بهترین محل صالون پذیرائی محل مناسبی رعایت استعداد مالی طرفین عقد تر تیب گرفته شود زن مرد، مخصوصا جوانان دعوت شوند جریان گوش فرا دهند ازین مجلس خجسته مستفید گردند.

 تا وقتیکه هر دو جانب مسئولیت خود مقابل همدیگر بدانند عمل کنند نکاح شان مقبول اگر دوام مزاوجت یکی غیر قابل تحمل شود ( احکام شرع اسلام امده است) مرد حق دارد طلاق دهد زن حق دارد طلاق خود بخواهد انرا خلع گویند. همین لحاظ قرارداد ازدواج زبان عربی "کتاب" گویند. چیزیکه کتابت منحیث یک قرار داد صورت میگیرد. طور مثال نفقه بالای مرد اگر دادن نفقه مرد عاجز مقصر گردد، زن حق دارد طلاق بخواهد. طور مثال یک مسوولیت زن تربیه سالم اسلامی اولاد کنار همکاری شوهرش است. اگر شوهر احساس کند همکاری صورت نمی گیرد طول روز نفقه بیرون کار میکند اولادش تربیه اسلامی محروم مانده حق دارد زن طلاق گوید.

 در جامعه غربی زن مرد مسلمان میتوانند مرکز بلدی شهر محل اقامت شان زن شوهر شوند مزاوجت شان نزد مقامات دولتی، رسمی حساب شود اما سوال درین وقتیکه نزد قانون رسمی کشور زندگی دارند زن شوهر ثبت شده اند، پس چرا بازهم باید مطابق سنت اسلامی نکاح کنند؟

زن مرد مسلمان استناد شرع اسلام عقد کنند اینکه هر کشور باشند باید زندگی خانوادگی شان اساس اسلام باشد. زیرا خانواده مهم هسته یک جامعه زندگانی اسلامی اینکه کشور مسلمان اقامت نداشته باشند اساسا اسلام محیط خانواده شروع شد. زمانیکه حضرت رسول کریم (ص) اولین وحی گرفت، خانواده خود امد انرا همسرش بی خدیجه کبرا خبر داد و

 بی خدیجه کبرا اولین فرد اولین زن تاریخ اسلام دغدغه اسلام قبول کرد رسالت محمد (ص) ایمان اورد اقتدا کرد. پس هسته اساسی زندگی ایمان خدا زیربنای فرهنگ اسلامی خانواده است.

از انجائیکه قانون اسلام باید خانواده پا جا باشد اگر یکی طرفین قانون اسلام خارج میشود باید اول همدیگر امر معروف کنند. خانواده اسلامی زن مرد مسلمان مقابل همدیگر مسوولیت اخلاقی مشترک دارند. وقتیکه قران مجید وضاحت گوید "زن لباس مرد مرد لباس زن است" پیامبر کریم (ص) فرماید: "مرد شبان اهل خود مسئول رعیت خود زن شبان خانه شوهر مسئول رعیت خود"؛ پس زن مرد نه تنها خانواده حقوق مساوی دارند، مسئولیت مشترک دارند. طور مثال اگر مرد قانون اسلام خارج میشود مشروبات الکهلی صرف میکند، زن حق دارد او امر معروف کند یعنی متوجه بسازد عملش مغایر احکام اسلامی است. اگر زن اخلاق حکم اسلامی پیروی نمی کند مثلاء لباس ستر نادرست پوشد شوهر باید او امر معروف کند مراتب قران مجید تذکار رفته یک رساله جداگانه انشاالله بحث اینده قرار خواهد گرفت.

 

دلایل نکاح اسلام:

 هیچگاه زن مرد مسلمان همدیگر حلال نمی شوند نکاح صورت نگیرد. پس اولین دلیل عمده حلال شدن زن مرد همدیگر است.

دوم: نظر ایه قران مجید " زن لباس مرد مرد لباس زن"

 ( سوره بقره ایه 187 ) ایه باب خانواده است. زن مرد مسلمان ابرو عزت، پشتیوانه حامی، دوست همراز دلسوز همدیگر هستنتد. همچنان نگاه قانون خلقت هیچ زن مردی تکامل انسانی نمی رسند ازدواج نکنند. زیرا زن مرد اسلام مکمل همدیگرند نگاه اجتماعی خانواده جامعه کوچک بنیان نهادن خانواده مرد زن مسلمان، رسم زندگی اجتماعی عبارت تسلسل نسل بشری، انسجام امور، سازمان دهی مراتب اصول زندگی، صفت رهبری، اقتصاد روابط باهمی اموزد.

سوم: دید علمای کرام فرزند صالح وجود نیاید مگر نکاح. دلیل مطلب چون همه خلقت خداوند است، پس خداوند جمیع مخلوقات خود قانون اصول گذاشته قانون تولید نسل ادمی طریق نکاح است. همچنان نکاح نه تنها پایه یک زندگی اسلامی مسلمان بنیان نهد، عین زمان قانون خدا زمین منحیث خلیفه ذات الهی پیاده کند.

چارم: نکاح دامن فحشا جامعه چیده میشود. زنا نه تنها مغایر اخلاق انسانی برباددهی کانون خانواده است، عین زمان خلاف قانون خداوند است. فرد مسلمان، خانواده مسلمان، جامعه مسلمان وقتی متزلزل میشود خلاف قانون خداوند اقدام کند. اسلام حالیکه زنا حرام دانسته شدیدا انرا تقبیح میکند روابط جنسی بین زن مرد راه مشروع یعنی نکاح نه تنها مجاز دانسته بلکه زنان مردان بحیث جفت باساس مناکحه داشتن روابط جنسی اجازه میدهد. قران مجید درین زمینه فرماید: " زنان شما کشتزار شما هستند. پس هر جا ]وهرگونه[ خواهید کشتزار خود ]در[ ایید، پیش فرستید خویش (یعنی اعمال صالحه را) بترسید خداوند بدانید لقای او خواهید رسید مژده بده ( لقاء) مومنان را. (سوره بقره ایه 223 ).

پنجم: دید اسلام، مسلمان نظر قانون اسلام دنیا اید زیرا قانون خدا قانون طبیعت اساس یکی قانون طبیعت تابع قانون خداست، باید قانون خداوند زندگی کند قانون خدا جهان ترک گوید. بنابرین نکاح کردن مسلمان قانون خدا اصول سعادت نسل بنی ادم وضع شده زمین پیاده کند. ازین جاست پیامبر کریم (ص) فرموده که: مسلمان نکاح نصف دین خود تکمیل میکند.

 

 کسانی نکاح ایشان روا نیست:


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.