سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

تحقیق مهندسی ارزش


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 51 صفحه


 قسمتی متن : 

 

مهندسی ارزش ( مفهومی نزدیک مدیریت ارزش تجزیه تحلیل ارزش ) رویکردی گروهی، سیستماتیک، کارکردگرا دارای کاربردی حرفه ارزیابی بهبود ارزش یک محصول، طراحی یک وسیله، طراحی سیستم، اجرای پروژه صنعتی عمرانی دیگر خدمات کار گرفته شود.

مهندسی ارزش متدولوژی قدرتمندی حل مسائل، کاهش هزینه طور همزمان، بهبود عملکرد کیفیت. شناسایی ارتقای شاخصهای ارزش، مهندسی ارزش، رضایت مشتری افزایش دهد ارزش سرمایه گذاری افزاید. متدولوژی راهبردهای موفق بلندمدت تجاری است، توان تمام بخشهای تجاری اقتصادی، نظیر صنایع، دولت، ساخت ساز خدمات کار گرفت.

مهندسی مدیریت ارزش سال 1947 توسط " لاری مایلز" ایالت متحده اغاز گسترش کرد، امروزه کشورهای پیشرفته صنعتی جهان کاربردی وسیع دستاوردهایی نظیر داشته است. بررسی اسناد مدارک موجود مرور اطلاعات موجود انجمن مهندسان ارزش امریکا ( SAVE : Society Of American Value Engineering ) گواه انجام مهندسی ارزش پروژه ها، چندین صد میلیون دلار صرفه جویی دربرداشته است. سطح ملی نیز، مراجعه پروژه تعریف شده مهندسی ارزش انها مدنظر بوده است، توان تغییرات بهبود همزمان عملکرد کیفیت کاهش هزینه شاهد بود.

از رو امروزه پی بردن دولتمردان دست اندرکاران پروژه صنعتی عمرانی، قوانین مقرراتی مبنی ضرورت همه گیرشدن کارگیری مهندسی ارزش پروژه وضع شده است.

مفاهیم مهندسی ارزش

چکیده : تجارت جهانی شرکتها طور فزاینده سمت بازار رقابتی کشانده است. همین روست استفاده روش تحلیل ارزش مهندسی ارزش ضرورت بیشتری پیدا کرده است. طی سالهای اخیر، روش تحلیل ارزش قابلیت امتیازهای خود اثبات رسانده است. روش یک ابزار قوی کاربرد نتایج مثبتی همراه دارد. روشی دیدگاه تثبیت شده فعلی چالش طلبد غالبا عنوان یک روش نقاد عملکردهای معمول مدیریتی شناخته شود.

به طور کلی مهندسی ارزش یک تلاش منسجم جهت تحلیل کارکرد سیستمها، تجهیزات، تاسیسات، نگهداری تعمیرات، تعویض تسهیلات مراحل اجرایی تدارکات منظور دست یابی کارکردهای پیش بینی شده کمترین هزینه کلی باشد.

مقدمه تاریخچه :

تمامی مدیران خواهان سازمانی پویا انعطاف پذیر هستند بتوانند نواوری چنان پیشرفته باشند کالا خدماتشان همواره بهترین کیفیت تازگی داشته باشد. شرکتهای امروزی توسط سه نیروی مشتریان، رقبا دگرگونی مسیری غیرقابل پیش بینی هدایت شوند. امروزه مشتریانی هستند خواسته خود شرکتها تحمیل کنند همواره دنبال کیفیت بالاتر هستند لذا جریان رقابت، شرکتی کیفیت بالاتر خدمات بیشتری ازای هزینه کمتر ارائه کند، تواند رقیبان خود صحنه خارج نماید. سومین نیروی کارساز، دگرگونی شرکت اعمال شود.

با جهانی شدن اقتصاد، شرکتها رقبای بیشتری مواجه شوند. نظر رسد تنها راه بقا، رشد دستیابی سود بیشتر، توجه جدی مقوله کاهش هزینه است.

روش مهندسی ارزش امکان وجود اورد هر دو هدف مهم کم کردن هزینه بهبود کیفیت خدمات یک زمان، بتوان دست یافت روش، راه حل مناسبی کم کردن هزینه بدون خدشه کارایی کیفیت خدمات ارائه نماید.

رویکرد مهندسی ارزش، رویکردی متعهدانه سیتماتیکدر جهت تحلیل فعالیتها دست یابی ارزش بهینه ازای هر واحد هزینه صرف شده است. یک بازار تجارت رقابتی، موفقیت یک واحد اقتصادی گرو ارائه بهترین ارزش ازای قیمت نظر مصرف کننده است.این بهترین ارزش، طریق ملاحظات عملکرد هزینه دست اید. تجربه نشان داده ازای هر واحد پولی صرف تحقیقات مهندسی ارزش شود، بین 15 20 بعضی موارد، بیش ده صدها برابر بازگشت سرمایه وجود دارد.

مطالعه مهندسی ارزش، زمان جنگ جهانی دوم، اثر کمبود مواد اولیه اغاز شد. لاورنس دی مایلز، شرکت جنرال الکتریک، اولین بار دنبال روشی گشت بدون صدمه زدن کیفیت کارایی، مواد جایگزین یکدیگر سازد. مایلز روشی پیشنهاد کرد ان، تیمهای متشکل افراد تجربه، وظایف کارکرد محصولات شرکت ازمایش کردند. تیمهای سازمان یافته طریق تکنیکهای خلاق، تغییراتی محصول ایجاد نمودند بدون تاثیر خدمات، بازده افزایش دهد. روش مایلز، تحلیل ارزش نامگذاری شد. سازمان دفاع امریکا سودمندی روش کارگیری منابع پی برد روش نام جدید " مهندسی ارزش " ارتقا داده، بخشهای مختلف تجارت صنعت کار گرفت. مهندسی ارزش طراحی فرایند قبل عمل اطلاق شود، حالی انالیز ارزش محصول بعد تولید کار رود. اما انالیز ارزش، قابل تغییر مهندسی ارزش است. انالیز ارزش مهندسی ارزش هر دو اصول مشترکی دارند دربرگیرنده تحلیل ارزش باشند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.