سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

تحقیق مفهوم اتحاد


لینک دانلود خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )

تعداد : 44 صفحه


 قسمتی متن : 

 

فهرست

مفهوم اتحاد

اتحاد قران

مفهوم اتحاد ملی

اهمیت اتحاد ملی

مفهوم انسجام اسلامی

اتحاد ملی انسجام اسلامی تداوم راه امام

حرکت سوی دستیابی همگرایی کشورهای جهان اسلام

تلاش جهت همگرایی

چرا اتحاد ملی انسجام اسلامی؟

شناسه راهبرد نظام

چرا اتحاد ملی؟

چرا انسجام اسلامی؟

نقش اتحاد اختلاف اعتلاء انحطاط مسلمین

عامل حقیقی وحدت پایدار

جنبه مثبت منفی ناسیونالیسم

تمدن عظیم اسلامی، ثمره ترک تعصبات قومی مذهبی

منشاء تجزیه شدن حکومت اسلامی

عکس العمل منطقی اسلامی ایرانیان

رمز استحکام پایداری وحدت اسلامی

نگاه استراتژیک اتحاد ملی انسجام اسلامی

خاستگاه نامگذاری سال 86 نام اتحاد ملی انسجام اسلامی

انسجام اسلامی

راهکارهای قرانی همگرایی

نکته پیرامون اتحاد ملی انسجام اسلامی

پیش نیازهای اتحاد ملی انسجام اسلامی

ارائه راهکارها پیشنهادها

مفهوم اتحاد:

انسان اقتضای زندگی اجتماعی همواره درپی اتحادوهمبستگی باهم نوعان خود

بوده اند اتحاد وهمبستگی وپیوندخودبردونوع قابل تقسیم ودسته بندی باشد.

نوع اول: اتحاد وپیوندی تصنعی وغیرواقعی . صورت دولت وحکومت واقوام وحتی اشخاص براساس مصلحت اندیشی وجلب منافع ،درمقطعی اززمان بایکدیگر پیوند تفاهم بسته ومتحد شوند . لکن اتحاد مشروط حفظ منافع طرفین لذا نقض شرط،لاجرم پیوند گسلد.

نوع دوم: اتحادحقیقی وپیوندی قلبی ابتدادرون وباطن انسان تحت تاثیر قرارداده ،پس ازان دربرون اعمال وافعال ایشان بروز وظهور یابد.

این اتحادحقیقی محتوا وطرز تفکری خاص تبعیت نموده ودیدگاه ویژه ارائه کند جمله اینکه :

الف- حق،تنها محور اتحاد حقیقی درعالم باشد.

ب-حق،ماهیتادرتابعین خودایجاداتفاق،اتحادوهمبستگی نموده باطل،ذاتاتفرقه افکن ووحدت شکن باشد.

پ-خداوند،مردم تبعیت ازحق دعوت نموده وپیامبران ورهبران الهی خودرابه عنوان پرچم دار حقوبرپادارنده میان مردم روانه نموده تفرقه ونفاق برطرف ساخته وایشان حول محور حق متحد نماید.

ت-انبیاءوپیام اوران الهی ،ذره اختلاف نظر یکدیگر نداشته وخود الگوی کامل ونمونه عینی اتحاد باشند.

د-درمقابل حزب خداوندکه تبعیت ودعوت حق،ایجاداتحاد نماید،جبهه شیطان قرارداد ترویج باطل ، میان مردم تفرقه افکند.

ج –پیامبر اسلام(ص)،ائمه معصومین (ع)وبویژه دراین برهه زمان حضرت مهدی(عج)وارث رسالت واحیاگر مکتب انبیاءبوده وپرچم اتحاد بردوش دارند.

اری همان بزرگواری اش فرموده اند:

«خداوند بوسیله اوامتها اتفاق اورده وپراکندگی برطرف نماید.»

وخداوند کریم وظیفه سنگین استیلای حق وظهور دین خویش عهده اش سپرده سرانجام روزی نصرت الهی ریشه تفرقه یعنی شرک،کفرونفاق ذایل نموده ودردولت کریمه خود ،جهان هستی حول کلمه توحید یکپارچه ومتحد ویکدست سازد.

اتحاددرقران:

قران کریم عنوان اخرین وکامل کتاب اسمانی ،سه گروه ازمردم راموردخطاب قرارداده وبه اتحاد فرامی خواند:

اولین خطاب خداوند دعوت جامع وفراگیر تمامی انسان ، درهمه زمان پیروی حق باشد:

«یاایهاالناس اعبدواربکم الذی خلقکم والذین من قبلکم لعلکم تتقون»

(این مردم پرودگارتان پرستش کنید،هموراکه شما وپیشینا نتان راافرید،باشدکه تقوا پیشه کنید.)

دردومین خطاب ،اهل کتاب من جمله مسیحیان ویهودیان ندا ودعوت الهی قرارمی گیرند:

«قل اهل الکتاب تعالواالی کلمهسواءبیننا وبینکم الا نعبد الا الله ولانشرک وشیئا»

(ای اهل کتاب بیایید کلمه حق میان ما وشما یکسان پیروی کنیم وان اینکه جز خدای یکتارانپرستیم )

درسومین خطاب دامنه دعوت مراتب محدودترگشته وتنها گروهی خاص راشامل گردد:

اول اینکه : حقکه محور اتحاد حقیقی باشد،خودچیست وچه تعریفی دارد؟

دوم اینکه : چه کسانی صلاحیت تشریح وتبیین حق دارا باشند؟

خداوند مردم وحدت واتحاد وپرهیز تفرقه امر فرمود وبرای پیوند،چنگ زدن وتمسک حبل الله مردم واجب نمود. ودیدیم حبل الله همان ائمه معصومین (ع)ان محور حقی هستند خداوند عنوان محور اتحاد معرفی نموده .

که معرفی تعابیر متعددی،درقران کریم تکرار گردیده وبررسی انان توان اموزنده باشد.

مدت زیادی اغاز سالی عنوان زیبای «اتحاد ملی وانسجام اسلامی»را برخودگزفته نمی گذرد ،نام شکوهی درمیان جهانیان بانگی رسا برداشت واعلان نمودکه:

چرا جنگ ؟چراجدایی؟چراتفرقه؟چراتشتت؟

ایا نمی توان همدل بود؟ایا نمی توان متحد شد؟ایا نمی توان درصلح زندگی کرد؟

اگر چه انسان مختلفند لیکن انسانیت انهاماهیتی واحد ،پس باید سراغ نکته رفت انسانیت انسان پذیرای باشد، نکته اصیل ،پایدار وحقیقی قابلیت وواجدیت ایجاد یک اتحاد واقعی داشته باشد.

وان نکته نیست مگر «توحید»وعبودیت خداوندیکتا.

خداوند تعالی خود نخستین منادی توحید بوده وهم او بندگان عبودیت خویش فراخوانده است.انجاکه فرماید:

«یاایهاالناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم والذین من قبلکم لعلکم تتقون »

ای انسان هاپروردگار خود پرستش کنید، همان کسی شما وپیشینیانتان راافریدشایدکه پارسا ومتقی گردید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.