قالب فایل(ورد)
لینک دانلود پایین صفحه
تعداد صفحه:11
بخشی متن
گشتاور تولیدی توسط موتور پس انتقال توسط کلاچ جعبه دنده می رسد. وظیفه جعبه دنده انتقال دور موتور نسبتهای گوناگون رساندن خطوط انتقال میل گاردان خودروهای دیفرانسیل عقب یا مستقیما دیفرانسیل خودروهای دیفرانسیل جلو است.
سیستم جعبه دنده انتقال قدرت می توان دو گروه جعبه دنده دستی جعبه دنده اتوماتیک تقسیم بندی کرد. سیستم انتقال قدرت دستی حالت انتقال مستقیم بازدهی حدود 98% ولی دنده نسبت انتقال پایین تر بازده حدود 90% می رسد. چون بیشترین زمان استفاده اتومبیل، جعبه دنده حالت انتقال مستقیم قدرت است، بنابراین توجه هزینه اولیه نسبت کمتر سیستم جعبه دنده ای، هنوز استفاده انها اکثر اتومبیلها توجه است. سیستم انتقال اتوماتیک بیشتر اتومبیلهای گرانقیمت تر کلاسهای بالاتر استفاده می شود چرا توجه عملکرد ساده تر برای راننده، هزینه ساخت بیشتر است. علاوه دو نوع فوق، امروزه استفاده نسل جدیدی سیستم انتقال قدرت بنام سیستم انتقال قدرت پیوسته متغیر (CVT) توجه طراحان خودروها قرار گرفته است.