لینک دانلود خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش اماده پرینت )
تعداد : 77صفحه
قسمتی متن .doc :
١ - سوال : تفاوت خواص باطنی یا معنوی انسان با دیگر حیوانات چیست ؟
جواب : حیا خجالت دو عامل خاص انسانست حالات معین اماکن خاصه پیش امدهای دوست دارترین خود حیا نمی بیند پرهیزد، مختصر، حقیقت کیفیت خوبی نشاید قابل فهم باشد.
٢ - سوال : انسان کیست ؟
جواب : انسان موجودی دارای صفاییت ظاهری باطنی عالی است جمله خجالت حیا یکی خواص معنوی عالی انسان بوده حال اقدام به کدام کار ممنوع قوانین مدنی یا شرعی یا فامیلی، هرگاه تحت غرایز جنسی نفس قرار گیرد کسیکه امتناع قانون وارد باشد، بروی رسد او ببیند خجالت، بدون مخالفت، خود باطنا نا ارامی شدید مواجه بیند.
٣ - سوا ل : انسان کیست ؟
جواب : انسان موجودی اگر نگاه نفس یا روح تکامل کرده باشد باطنا بیست سی صد یا بالاتر مثل خود بزرگتر معلوم شود (اما دیدهء نیکان بشر، فرشتگان شیاطین) – مولانا بلخی گوید: تن ز جان جان ز تن مستور نیست
لیک کس دید جان دستور نیست
٤ - سوال : انسان کیست ؟
جواب : یگانه موجودی قسمتی دید وادیدهای نظری معنوی خود خواب عینا کیف شان کامل بیند بعدا همه یا پارهء از پس بیداری بین موجوات روی زمین بازگو کرده تواند، چرا چه کیفیت رخ میدهد چرا غور نمی نماید؟ اری! ثابت کنندهء حقیقت ماهیت روح نامکمل شده بشریت باشد.
٥ - سوال : اساسا انسان داری چه نیروی نامرئی ؟
جواب : انسان موجودی بین دو دستگاه نشراتی خیر و شر، اراده اراده همواره مشغول خود ماحول خویش است، کدامین غالب اید وی بدانسو کشد.
٦ - سوال : پس چه صورت انسان مقام اعلی رسیده و چه کوایف پست شود؟
جواب : هرگاه پیروی نفس، حضیض ذلت و انتهای دنائت گراید، ظاهرا انسان اما باطنا حیوان درنده، بسیار نیرنگ باز دغل پیشه استفاده مقام انسانیت بهره کشی سوء نماید، زیرا قوای روحانیش مرتبهء روح حیوانی رسیده باشد. اما اینقدر تفاوت دارد همچو اشخاص بازهم همین حالت، بازگشت سوی خدا جل جلاله میسر اگر بکوشد دارای مقام و یا رتبهء کامل حقیقت انسانی گردد برعکس زمانیکه روح او مستشعر مقام جان نشود نفسش مطمئنه مبدل نگردد احتمال فیصد (٢٥ ٣٠) لغزش او ممکن باشد.