سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

سامانه بازاریابی فایل های دانشجویی

جستجوی پیشرفته فایلهای علمی از سایت های مختلف

تاریخچه بسته بندی جهان کامل


دانلود فایل پروژه

 

تاریخچه بسته بندی جهان کامل

 

بصورت فایل ورد

118 صفحه

 

قسمتی متن :

تاریخچه بسته بندی جهان

تکنولوژی بسته بندی عبارت توسعه دستیابی روش جدید تولید بسته بندی بسته بندی باید پیوسته نیازهای کمی کیفی بازار تطبیق داده شود اینجا تاریخچه مختصری بسته بندی اشاره می کنیم .

بسته بندی بیش که توسط انسان ابداع شود صورتهای مختلف طبیعت وجود داشته . طبیعت خود ابتدای خلقت بسته بندی مواد پرداخته .

هر انسان پرتقال ، تخم مرغ نارنگی ... ظاهر بسته بندی می شناسد عنوان مثال پوست پرتقال محتوی خشک شدن ، فاسد شدن ، دست دادن طعم عطر حتی رنگ حفظ نموده ماندگاری کوتاه مدت تضمین می کند .

یا محصول دیگر مانند تخم مرغ ایا گمان که تخم مرغ بدون پوست « بسته بندی » باشد ممکن ؟

هر چند بسته بندی قدمتی طولانی بلندی طول تاریخ پیش دارد . اما امروزه اکثر محققان معتقد هستند که بنیان گذاری صنعت بسته بندی سال 1804 میلادی باز می گردد زمانی که البرت فرانسوی توانست هنر نگهداری شیر ابلاغ کند زمان ما شاهد شکوفایی روزافزون صنعت باشیم بعنوان مثال تولید قوطی الومینیومی سال 1985 که خود نقطه عطفی صنعت بسته بندی مواد غذایی هستند که هر چند گذشته دور مواد زمینه بسته بندی مواد غذایی استفاده می شده . « لازم ذکر که نوع قوطی فلزی نوع tp هستند سال 1810 توسط فردی بنام پیتر دوراثر ابداع » .

امروزه بسته حاصل لحاظ تنوع جنس چه لحاظ طرح فرم نسبت گذشته بسیار متنوع گردیده .

همچنین اثار حکاکی بسته بندی 8000 سال پیش صورت صحیح که صورت ظروف ساخته شده حصیر همچنین ظروف گلی لعابی بین النهرین مصر کار می رفته که مرور زمان تبدیل موادی همچون کاغذ محصولات سلولزی ، شیشه ، فلز پلاستیک شده اند . نتیجه تحول بزرگ مشکل فروشنده خریدار برطرف می کند حالا برای کالا فروشنده وجود دارد یا بعبارتی ساده تر بسته بندی عنوان فروشنده خاموش هر زمانی که مشتری بخواهد می توان تمام اطلاعات نظر اختیار او قرار دهد البته جلب نظر یک مشتری خود جایگاه اهمیت خاص خود داراست . زیر کالای متمایز شده میان چند محصولات کالای مانند خود حرف اول می زند همچنین پیدا کردن یک کالا میان هزاران محصول کالاهای دیگر یک فروشگاه کاراسانی نمی باشد نیاز نظر گرفتن علائم نمادهای بسیاری دارد رو طرح بسته بندی کل محصول فروشنده خریدار کمک نماید .

 

بسته بندی ایران

با وجود تحولات بسیاری که صنعت بسته بندی کشور ما رخ داده . اما هنوز شاهد کمبودهای زیادی صنعت نوپا کشورمان می باشیم که گذشته مسائل فرهنگی اقتصادی کشور نبودن ماشین الات مدرن جدید نااگاهی نسبت تاثیر صنعت اقتصاد کشور ، رشد صادرات باعث بی مهری نسبت صنعت شده اما می بینم که چند سال اخیر اهمیت بسته بندی شاخه مختلف خصوص خصوص صادرات کشور توجه قرار گرفته می توان گفت : که جامعه ما دیگر اهمیت بسته بندی درستی پذیرفته .

دیگر نیازی نیست توضیح داده شود که بسته بندی موجب موفقیت کالا بازار عامل نگهداری حمل نقل اسان صرفه جویی مصرف . حتی شاید لازم نباشد تاکید چند ضرر زیان ناشی ضعف صنعت بسته بندی ، اتلاف سالانه 5/2 میلیون تن گندم تولید شده ایران مسیر برداشت مصرف هدر رفتن 30% محصولات کشاورزی ایران رخ مسولان صنعتی برنامه ریزی کشور کشید نیازمند بسته بندی اسیب ناشی کمبود مشکل اقتصاد ملی . دست کم برای مدیران صنعتی اقتصادی کشور شناخته شده بنابراین چه امروز لازم شناخت دقیق اولویت برنامه ریزی برای دستیابی امکانات قابلیت نظر محکم کردن پایه صنعت چاپ بسته بندی .

تعریف بسته بندی

همه ما زندگی روزمره خود بسته بندی سروکار داریم اما اگر ما خواسته شود توضیح دهیم هر یک تصویر ذهنی متفاوتی نسبت دیگری داریم .

در استاندارد بریتا واژه بسته بندی بعنوان هنر یا عملیات استفاده اماده سازی کار برای حمل نگهداری یا تحویل مشتری تعریف شده تعریفی ساده تر می توان بسته بندی ظرفی گفت که مظروفی خود جای می دهد لیکن بهترین تعریف برای واژه بسته بندی توسط paine سال 1962 داده شده که امروزه تعریف عنوان کامل تعریف برای بسته بندی کاربرد دارد گفته اقای پاین بسته بندی عبارت :

( چند نظریه )

  • یک سیستم که زمان تهیه کالا جهت انتقال ، توزیع ، ذخیره ، خرده فروشی ، مصرف کاهش می دهد .
  • یک مفهوم تضمین کننده برای تحویل مطمئن کالا اخرین مصرف کننده شرایط مطلوب یا حداقل هزینه .
  • یک عامل فنی اقتصادی که هزینه تحویل کالا حداقل می رساند حالی که فروش نتیجه سود حاصل بالاترین حد افزایش می دهد تعریفی ساده تر بسته بندی می توان پوششی یک سیستم که اصطلاحا کالا نامیده می شود دانست اگر بخواهیم تحویل مفهوم بسته بندی گذشته دور امروز ارزیابی کنیم باید گفت : گذشته پوشش بسته بندی کالاها فقط عنوان حفاظت کالا نگهداری که نقش مقابله مجموعه مخاطرات فیزیکی ، شیمیایی شرایط حمل نقل ، انبار ... بوده . اما پس انقلاب صنعتی پوشش بسته بندی جنبه ارتباطی – تبلیغاتی که دلیل رقابت فشرده تجاری پاسخ نیاز مصرف کنندگان مطرح شده توجه قرار گرفت حال حاضر پوشش بسته بندی هر دو نقش حفاظتی تبلیغاتی ایفا می کند عبارتی دیگر بسته بندی وظیفه انتقال پیام تکنولوژی مصرف کننده دارد واسطه میان تکنولوژی افراد مصرف کننده .

  نقش گرافیک بسته بندی

اگر شما سوال شود نقش بسته بندی چیست ؟ نخستین چیزی که ذهن ما می رسد که بسته بندی محافظت کننده نگهداری محصول درون خود می باشد تعریف وجودی که مفهوم اساس بسته بندی خود دارد اما بعد نقش امروزی بسته بندی خود ندارد همان طور که گفته ایم بسته بندی دنیای امروز نقش مهم متنوع بردارد . رابطه نقش بسته بندی دنیای مدرن کنونی طبقه بندی گوناگون صورت گرفته که هر یک نوع خود جامع کامل بوده اند ادامه چکیده موارد کاربرد یا عبارتی دیگر نقش عملکرد بسته بندی دنیای امروز اورده ایم .

 

  • معرفی نام ارم کالا
  • ایجاد انگیزه خرید مشتری
  • برقراری ارتباط مستقیم مصرف کننده راهنمایی چگونه استفاده
  • برقراری ارتباط غیر مستقیم استفاده رنگها ، شکل یا جنس خاص که بیان گر کیفیت محصول .
  • ایجاد بازارهای جدید
  • معرفی سهولت استفاده مانند باز بسته شدن ساده ، امکان مشاهده دست خوردگی که برای مشتری برای فروشندگان مفید .
  • در نظرگرفتن مسائل مربوط چیدن کالا روی انبار کردن توزیع کردن
  • معرفی نام ارم یکسان برای چند نوع محصول

 

در واقع امروزه برخلاف دوران گذشته بسته بندی عملکرد چند منظوره دارد گذشته بسته بندی تنها برای حمل محافظت محصول خرابی یا شکسته شدن کار می رفت بعنوان مثال می توان روش سنتی بسته بندی کاغذ نخ پیچی کردن نام برد . سوی دیگر علاوه نقش بسته بندی مشتری تشدید کند . اکنون مطالعه جزئی هر یک سه وظیفه بالا که برای بسته بندی نظر گرفتیم خواهیم پرداخت :

 

الف تاثیر انتخاب

رنگ یا نام مشخص برای هر نوع بسته بندی علاوه شناساندن نام ارم کالا مصرف کنندگان باعث پیدا کردن انتخاب کالای بسته بندی شده میان محصولات مشابه دیگر قفسه فروشگاه می باشد .

همچنین صورت راضی بودن مصرف کننده کیفیت کالا صورت ناخوداگاه ارتباطی بین کیفیت شکل رنگ بسته بندی ایجاد می شود عنوان مثال می توان محصولات داخلی مانند دستمال کاغذی یا ابمیوه نام برد که میان عامه مردم نام روی بسته بندی یک شرکت خاص شناخته می شوند . امر بیان گر ارتباط عمیق مصرف کننده رنگ یا شکل بسته بندی محصول .

 

ب نشانه سمبل بها دادن مشتری

در دوران ما سطح زندگی بسیار بالا رفته . جمعیت افراد بالای 70 سال افزایش یافته بیشتر افراد سالم هستند صورت عادی زندگی می کنند بسته بندی کالاها باید گونه طراحی شود که گونه افراد کار محصول یا باز کردن بسته دچار مشکل نشوند .

بسته که اسانی باز نمی شوند قطعات تجهیزات ویژه بازکردن بسته « قلاب درب قوطی نوشابه ، کنسرو ... » برچسب ایمنی سیل دربندی برای جلوگیری دستکاری یا تقلب محصول نشانه بها دادن اسایش ارایش راحتی مصرف کننده بسته بندی هستند طبیعی واکنش مصرف کننده برای چنین بسته بندی تکرار خرید استفاده مداوم محصول می باشد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.