فهرست مطالب
خرید فروش اینترنتی اغاز امروز. 10
انواع مدلهاى تجارت الکترونیکى.. 12
تفاوت مبادله الکترونیکی داده تجارت الکترونیک.... 14
وضعیت تجارت الکترونیکی جهان. 14
دسترسی جهانی اینترنت تجارت الکترونیکی.. 15
تجارت الکترونیکی روند رشد اتی ان. 16
مقایسه تجارت الکترونیک B2B تجارت الکترونیک B2C.. 18
مهمترین دلایل عدم خرید اینترنتی:19
جایگاه تجارت الکترونیک در ایران. 19
کندی تجارت الکترونیک ایران. 21
امروزه کسب کارها سوی الکترونیکی شدن میروند ولی ایران علی رغم رشد چشمگیر جهانی، فروش اینترنتی امار ناچیزی دارد افراد تمایل کمی خرید خرده فروشیهای اینترنتی دارند. لذا باید تلاشی جهت شناسائی عواملی خرید اینترنتی فروش اینترنتی تاثیر دارند انجام گیرد . توجه رشد چشمگیر روز افزون تکنولوژی وسایل ارتباط جمعی همانند : تلفن ، فکس، پست الکترونیک اینترنت ، اقبال عمومی برای استفاده سرویس نوین که بستر اینترنت قابلیت اجرا دارند افزایش یافته اینرو صنعت پست می بایست وارد مرحله نوینی چرخه حیات خود گردد خدمات جدیدی حوزه فعالیتهای خود نیاز بازار عصر جدید تعریف ارائه نماید. تجارت الکترونیکی میتوان انجام هرگونه امور تجاری بصورت انلاین ازطریق اینترنت بیان کرد . تکنیک سالهای اخیر رشد بسیاری داشتهاست پیشبینی میشود بیش رشد کند . تجارت الکترونیکی هرگونه معاملهای گفته میشود خرید فروش کالا خدمات طریق اینترنت صورت پذیرد واردات صادرات کالا ویا خدمات منتهی میشود . تجارت الکترونیکی معمولا کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید فروش طریق اینترنت بلکه سایر جنبههای فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت بردار کالاها، مدیریت تولید تهیه توزیع جابهجایی کالاها همچنین خدمات پس فروش میگیرد . البته مفهوم گستردهتر تجارت الکترونیک کسب کار الکترونیک میباشد .