مدتها طولانی دانش اموزانی را یادگیری یک چند درس مشکلات جدی داشتند اصطلاحات معلول ادراکی ، اسیب دیده مغزی اسیب دیده عصبی معرفی کردند . توجه یافته جدید مورد یادگیری ، سال 1963 جمعی متخصصین اصطلاح ، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند انجا واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی ناتوانی ذهنی را تداعی کند ، یعنی ناتوانیهای تبدیل توانایی کامل نمی شوند ، اصطلاحی مایوس کننده نماید نظر رسد اگر اصطلاح اختلالات یادگیری ( نظر نگارندگان مشکلات یادگیری ) کار گرفته شود، مناسب تر باشد . ( تبریزی – 1380 – ص 9 ) .
به بسیاری اینگونه دانش اموزان متاسفانه برچسب کودن ، کم ذهن ، عقب مانده امثال ان زده شود هیچکدام صحیح نیستند قاطعیت توان گفت اگر این مشکلات موقع جا تشخیص داده شوند قابل درمان است ؛ افرادی چون البرت انشتین نابغه ریاضی ، توماس ادیسون مخترع مبتکر نابغه امریکایی – اگوست رودین مجسمه ساز بزرگ فرانسه ، لئوناردو داوینچی بتهون همگی دچار اختلالات یادگیری بودند.
بسیارند کودکانی ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی قد وزنشان حاکی بهنجار بودن انان است. هوششان کمابیش عادی است، خوبی صحبت میکنند، مانند سایر کودکان بازی میکنند مثل همسالان خود سایرین ارتباط برقرار میکنند، خانه نیز خود یاریهای لازم را دارند کارهایی را والدین انان واگذار میکنند خوبی انجام میدهند رفتار اخلاق عادی برخوردارند. لیکن وقتی مدرسه میروند میخواهند خواندن نوشتن حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدی میشوند. بیش یک قرن است متخصان علوم تربیتی روانشناسی گفتار درمانی پی تشخیص درمان مشکلات این قبیل کودکان بودهاند.
تحقیق 30 حاضر صورت فایل ورد قابل ویرایش تهیه تنظیم گشته است، علل انواع اختلال یادگیری کودکان دانش اموزان همچنین راه درمان ان پردازد. این مقاله، صورت جامع کامل تهیه شده قطعا نیاز کاربران عزیز را برطرف نماید.